thumb image

Élménypontokhoz viszik majd a turistákat

Minden eddiginél több forrás áll rendelkezésre a kiemelt turisztikai térségek fejlesztésére 2020-ig, a már elfogadott kormánydöntés szerint a Balatonnál 367 milliárd forint, Sopron és térségében 60 milliárd forint, a Felső-Tisza vidékén 100 milliárd forint értékben valósulnak meg fejlesztések – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója háttérbeszélgetésen Budapesten.

Itt az új fogalom: élménypont

Guller Zoltán elmondta: a turisztikai térségek fejlesztésében egyre hangsúlyosabb szerepet kap a desztináció alapú szemlélet, ami azt jelenti, hogy egyes kiemelt úti célokon élménypontokat alakítanak ki.

Nem több turistára van szükség, hanem a meglévő turisták több költésére és hosszabb tartózkodására, ezért fejlesztenek újabb attrakciókat, turisztikai látványosságot egy-egy kiemelt helyszínen. A kiemelt térségek saját márkával rendelkeznek majd a tervek szerint, ahol a turisztikai ügynökség térségi szervezete fogja majd össze a marketing és reklámtevékenységet.

Fókuszba került a Balaton

Az ügynökség megszüntetné a túlzott főváros centrikusságot is. Három nagy attrakciós park megvalósítására látnak lehetőséget az országban, a főváros környékén, a keleti országrészben, és a nyugati országrészben a Balaton környékén. Példaként említette, hogy mintegy 17 milliárd forint áll rendelkezésre a Balatoni fejlesztésre, a legjobb ötletet fogják megvalósítani, ami hosszú távon fenntartható.

Tájékoztatása szerint már megvalósítás előtt áll számos fejlesztés a Balatonnál, 56 strand idén nyárra megújul, egy strandon átlagosan 20-60 millió forintot fordítanak a szolgáltatások színvonalának emelésére. A hosszú távú tervek között szerepel az is, hogy csak elektromos motorral felszerelt hajók közlekedhessenek a tavon.

Konklúzió

Ahogyan arról már korábban is írtam Magyarországnak kiemelten kell kezelnie azt, hogy a turistáknak aktív kikapcsolódásokat tudjon nyújtani, hiszen így a turisták több vendégéjszakát töltenek nálunk és ezáltal a költésük is megnő.

Ezért kiváló elképzelésnek tartom az élménypontok létrehozását, azonban szükséges, hogy ezek az élménypontok is csatlakozzanak egy Hasznos Magyar Digitális Tartalmakat megjelenítő applikációhoz, hogy az élménypontok attrakciói, azoknak a bemutatása, árai, igénybevételeinek lehetőségei minél szélesebb körhöz eljuthassanak.  Majd miután elhatározta a turista, hogy meglátogasson egy élménypontot, az applikáció a beépített útvonaltervezőjének köszönhetően el is vezethesse az élményponthoz a turistát.

Úgy, hogy közben egy, az élményponthoz közeli szálláshelyet is tudjon foglalni az applikáció segítségével az élményponthoz ellátogató turista. A turisztikai ügynökség marketing és reklámtevékenységet végző divíziójának, kiemelt célja kell legyen, egy ilyen Hasznos Magyar Digitális Tartalmakat megjelenítő applikációhoz való csatlakozás, hiszen ahogy arról korábban írtam: az emberekhez a legkönnyebben és leghatékonyabban az okostelefonjaikon keresztül lehet eljutni.

Hirdessen Magyarország is csak digitális eszközökön! Hallgasson Magyarország is az idők szavára! Megéri. 

Az Adidas már megtette! Hogy hogyan? azt ide kattintva elolvashatod.

Ha tetszett, oszd meg:
ErdélyiPress

ErdélyiPress