thumb image

Vállalkozásom a weben

Az Invitel nemrégiben online kutatást végzett “Vállalkozásom a weben” címmel. A kutatás főként arra a kérdésre kereste a választ, hogy a hazai kisvállalatok használják-e az internetet vállalkozásuk népszerűsítésére, és ha igen, hogyan teszik ezt. 

Növekvő digitális innovációs igények

A kisvállalatok többsége ma még a digitális innováció kezdeti fázisában jár: 39%-uk új céges weboldal elindítását tervezi, 34%-uk pedig jelenlegi weboldalát újítaná meg. Számos válaszadónál felmerült azonban az igény komolyabb digitális megoldások, mobilalkalmazás, online hirdetések vagy webshop bevezetésére is.

Weboldallal vagy anélkül?

Szerelőt vagy mesterembert hívna? Asztalt foglalna kedvenc éttermébe? Szeretne ajánlatot kérni a cég irodai berendezésére? Legyen szó a legkülönfélébb problémákról és igényekről, a legtöbbünk ilyenkor az internethez fordul segítségért. Ezt a hazai kisvállalatok is tudják, ennek ellenére a többségnek – a válaszadók 55%-ának – még nincs céges weboldala.

Közösségi média: weboldal helyett vagy mellett?

A kutatásban résztvevő kisvállalatok közül nagyjából minden második megtalálható valamelyik közösségi média felületen (Facebook, Instagram, LinkedIn, YoutTube stb.)

A vállalkozások többségével a Facebookon találkozhatunk. A többi közösségi oldal (Instagram, YouTube, LinkedIn stb.) egyelőre kevésbé népszerű a hazai cégek körében. Azok a cégek, amelyek nyitottabbak a fent említett közösségi oldalak használatára, jellemzően jelen vannak mindegyik hasonló platformon– a többség azonban továbbra is a Facebookra fókuszál.

45% jelen van a közösségi médiában

89% Facebookon
8% Instagramon
14% YouTube-on
11% LinkedInen

Hogy miért nem jó a magyar költségvetés számára az, ha a vállalkozások a reklámköltésüket a Facebook-ra és a Google-ra viszik az ebben a cikkben olvasható:

Ugyan egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése

 

Ha tetszett, oszd meg:
ErdélyiPress

ErdélyiPress