thumb image

Hihetetlenül megugrott a mobilappokra költött pénz a világon

A mobilalkalmazásokból származó globális bevétel 50 milliárd dollárra nőtt 2020 első felében, ami 23 százalékkal több mint egy évvel korábban, hasonló időszakban.

Világszerte nőtt a mobilalkalmazásokkal kapcsolatos bevétel

Az Apple App Store becslések szerint 2020 első felében 32,8 milliárd dollár bevételt generált az alkalmazáson belüli vásárlásokból, előfizetésekből, valamint a prémium alkalmazásokból és a játékokból. Ez az összeg 24,7 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest, amikor 26,3 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók. Az Apple majdnem kétszer akkora bevételhez jutott, mint a Google Play, amely 17,3 milliárd dollárt ért el, 21 százalékkal növelve meg a hasonló időszaki adatot a megelőző évről, amikor is a becslések szerint a felhasználók mintegy 14,3 milliárd dollárt költöttek a Google Play áruházban.

A Tinder az idei első félévben az első helyet foglalta el a legnagyobb jövedelmű alkalmazásként (nem ideértve a játékokat), a két áruházban együttesen 433 millió dollárt költöttek rá a felhasználók. Ez egyébként 19 százalékos visszaesést jelent a 2019-es hasonló időszakban elért 532 millió dollárhoz képest. A bevétel csökkenését a koronavírus okozhatta a felhasználók ismerkedési szokásainak változása miatt, illetve az is szerepet játszhatott ebben, hogy a Tinder 2020 áprilisában minden felhasználó számára ingyenesen elérhetővé tette a prémium szolgáltatását.

A második helyen a YouTube végzett, a becsült bevétele 431 millió dollár volt világszerte. A ByteDance TikTok a harmadik helyen áll, 421 millió dolláros bevételt generálva az App Store-ban és a Google Playen az idei első félévben.

Idén jelentősen nőtt a mobilappok forgalma, amiben valószínűleg oroszlánrésze volt a koronavírusnak 
FORRÁS: GETTY IMAGES/INGRAM PUBLISHING/INGRAM PUBLISHING

Nőtt a mobil játékok bevétele is

A mobil játékok iránti érdeklődés 2020 első felében növekedett, a mobil játékra fordított kiadások 21,2 százalékkal nőttek év/év összehasonlításban, becslések szerint 36,6 milliárd dollárt hozva a két áruházban. Az App Store a játékokon belüli kiadások tekintetében 22,7 százalékos növekedést tapasztalt, elérve a 22,2 milliárd dollárt. A Google Play áruházban ugyanez 14,4 milliárd dolláros bevételt ért el, 19 százalékos növekedést tükrözve az előző év hasonló időszakához képest.

2020 második negyedévében a még nem végleges adatok szerint a fogyasztók világszerte 26,4 milliárd dollárt költöttek el az alkalmazásokra, amely 28,8 százalékkal magasabb az előző évi adathoz képest. 

Az új alkalmazások letöltése a második negyedévben világszerte elérte a 37,8 milliárdot, ez 31,7 százalékos növekedést jelent az előző év második negyedévéhez képest. Az App Store telepítései 23 százalékkal növekedtek, 9,1 milliárdra, a Google Play letöltések pedig 34,7 százalékkal, 28,7 milliárdra.

A felhasználók kiadásai a második negyedévben körülbelül 11 százalékkal nőttek az előző év azonos negyedévéhez képest, ami jelentős növekedést jelent az előző évi első és második negyedév közötti 1,4 százalékos növekedéshez képest, nyilvánvalóan a koronavírus-járványnak köszönhetően. Ugyanilyen időszaki összehasonlításban a letöltések szintén 12 százalékos növekedést mutattak az év második negyedévében, szemben a mindössze 2,5 százalékos növekedéssel az előző év első két negyedéve között.

Forrás: Origo.hu

Ha tetszett, oszd meg:
ErdélyiPress

ErdélyiPress