thumb image

TÁMOGATÁST KÉRNEK A KISBOLTOSOK

A Magyar Idők cikke szerint:

Üdvözlik a hazai kereskedelmi kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) a kormány segítő szándékát, amely a magyar piaci szereplők versenyhátrányának csökkentését célozza – közölte lapunkkal a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ). Javaslatuk szerint a jelen piaci körülmények között az jelentené a legnagyobb segítséget, ha a kormány a fogyasztói igények egyre magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében célirányos pályázati rendszerrel is támogatná a magyar kkv-kat, ugyanis a kicsiknek jóval kevesebb forrás áll rendelkezésükre például informatikai fejlesztésekre vagy energiahatékonyság-növelő programokra. A szövetség szerint eredményes lenne, ha a magyar piaci szereplők esetén államilag támogatnák a munkaerő-megtartó programokat, vagy akár az európai uniós jogharmonizációból származó kötelező fejlesztéseket, melyekre a multiknak bővebb lehetőségeik vannak.

Kifejtették, a folyamatosan növekvő versenyhátrányhoz nagyban hozzájárul, hogy itthon a privatizáció óta, de főként az európai uniós csatlakozásunkat követően a multinacionális érdekek kerültek előtérbe, így a jelenleg érvényben lévő jogszabályok sok esetben háttérbe szorítják a hazai kereskedelmi cégeket. Az MNKSZ ezért azt javasolja, hogy mielőbb módosítsák azokat a jogszabályokat, amelyek a magyar kereskedőket a multinacionális versenytársaikhoz képest nagyobb mértékben sújtják és számukra túlzó anyagi és adminisztratív terheket jelentenek.

Forrás: Mirkó István

Ez már csak amiatt is fontos, mert a hazai kiskereskedelem immár 43 hónapja folyamatosan erősödik, a növekvő vásárlóerő pedig a piaci versenyt is kiélezi. Tegnap a Központi Statisztikai Hivatal közzétette a januárra szóló részletes forgalmi adatokat. A korábbi évektől eltérően – amikor jellemzően pangott a boltok forgalma a karácsonyi bevásárlási szezont követően – idén januárban 4,8 százalékkal tovább nőttek az eladások, ami ismét meghaladta az uniós átlagot. Az iparcikkáruházak mellett az élelmiszerboltok feltűnően jól teljesítettek az első hónapban a tavalyhoz képest 3,4 százalékkal több eladott áruval, amiben egyes alapélelmiszerek áfacsökkentése szerepet játszott.

A javuló foglalkoztatási mutatóknak és az alacsony inflációs környezetnek köszönhetően a fogyasztás 2003 óta nem látott ütemben bővült 2016-ban. Különösen kedvező, hogy a több hónapja tartó gyorsuló bővülés, valamint a hitelezésben is megmutatkozó erőteljes élénkülés arra utal, hogy a háztartások a válság során elhalasztott kiadásaikat elkezdték pótolni – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A masszív bértömeg-növekedés és az emelkedő lakossági bizalom következtében tavaly a háztartások fogyasztási kiadása a decemberi makrogazdasági és költségvetési előrejelzéssel össz­hangban, 4,9 százalékkal növekedett. A várakozások szerint a novemberben megkötött, hatéves bérmegállapodás a háztartások jövedelmének emelkedésén keresztül gyorsíthatja a fogyasztás növekedését ebben az évben is – jelezte a szaktárca.

Erdélyi Márton javaslata:

Magyarország Kormánya a hazai kisboltokat úgy támogassa, hogy azok ne kerülhessenek versenyhátrányba a multikkal szemben, ugyanis a multik sokkal nagyobb reklám büdzsével rendelkeznek, így az embereket jobban el tudják érni pl.: postaládákba bedobott kiadványokkal, közterületi és tv reklámokkal.

Ilyen és ehhez hasonló lehetőségei egy kisboltnak már méretéből adódóan sincsenek. Mivel sokkal több kisbolt van, mint multi, így a Kormány nem adhat arra támogatást a kisboltoknak, hogy ők is a multikkal azonos helyeken hirdethessenek, hiszen ezek a felületek, nem bírnák el ezt a „tömeget” ezek a reklámfelületek ugyanis véges számúak.

Akkor mi a megoldás?

Magyarország Kormánya hatékonyan és innovatív módon segítse a hazai kisboltokat, biztosítson jelenlétet egy olyan Hasznos Magyar Digitális Tartalmakat szolgáltató applikációban, amelyen az emberek az összes hazai kisboltot megtalálják, és azok kínálatát megismerhetik, épp úgy, – csak innovatív modern digitális formában – mint ahogy a multik kínálatát.

Ezzel jelentős mértékben támogatva lennének a hazai kisboltok, az emberek is jobban tájékozódhatnának a kínálatról és a boltokról egy ilyen applikáción keresztül – azon felül, hogy az embereket az applikáció elvezetné a boltba –  lehetőség lenne az on-line értékesítésre is, így már nem csak multikból pl.: Tescókból lehetne on-line rendelni termékeket, hanem az ország bármely kisboltjából is.

Egy ilyen a teljes országot lefedő “digitális térkép” a magyar és külföldi turistáknak is segítséget nyújtana nyaralásukkor, hiszen mindenhol megtalálnák a napi szükségleteikhez elengedhetetlen kisboltokat.

Egy ilyen applikációval az egész EU-ban egyedülállóan innovatívak lennénk és a magyarok eddigi hírnevét tovább gyarapítanánk úgy, hogy közben a turizmus még jobban fellendülne és ez a GDP-re is pozitívan hatna.

Ha tetszett, oszd meg:
ErdélyiPress

ErdélyiPress